Saturday, June 18, 2011

ILMU MAKRIFAT TOK KENALI KELANTAN

Kepada sesiapa yang berhajat untuk mendalami ilmu makrifat Tok Kenali Kelantan, bolehlah berinteraksi secara on-line.

Tujuan kami di sini adalah untuk menyediakan pengetahuan mendalam Ilmu Makrifat Tok Kenali Kelantan dan menjadikan ia sebagai platform atau asas bagi setiap orang yang berminat untuk mengetahui, mempelajari, mendalami dan mempraktikkan Ilmu Makrifat. Oleh itu, ilmu ini di harap dapat membuka ruang kepada kita untuk mengenali diri sendiri dan seterusnya mengenal Allah!

Kami percaya banyak artikel-artikel, buku-buku dan pelbagai cara media cetak telah ada membicarakan tentang Ilmu Makrifat ini. Tetapi, percaya lah, di sini mungkin ada kelainan yang mungkin tidak ada dibicarakan di dalam sumber-sumber di atas. Maka dengan itu, sudi lah kiranya kawan-kawan semua sama-sama mengembara dan menerokai dan bertanya lah sekiranya ada yang tidak jelas. Kami sedia menjawab segala pertanyaan dengan kadar yang termampu oleh kami.

Spiritual adalah perkara yang tidak boleh dilihat dengan pandangan akal manusia biasa. Ia adalah sesuatu yang tidak dapat dijangka dan tidak dipelajari di sekolah, tidak ada di dalam sukatan mata-pelajaran.

Ia merupakan sesuatu yang menyentuh hati, di mana ilmu ini dapat membawa anda lebih mengenali diri sendiri dan mengenali spiritual anda sendiri ke arah mengenal Allah.

Ilmu ini membenarkan kita untuk membuat keputusan melalui perasaan hati Sesungguhnya, hanya orang-orang yang terpilih dan dianugerahkan Allah sahaja yang mendapat kebaikan dari Ilmu Allah ini.

Persoalannya, adakah anda tergolong di dalam orang-orang yang terpilih dan dianugerahi Allah dengan ilmuNya ini. Bagaimana untuk mengetahui bahawa sekiranya anda tergolong di dalam kategori di atas?

2 comments:

  1. assalamualaikum.....
    apa yang anda ucap sama halnya dengan apa yang saya pelajari dari guru saya yang hakiki lagi musyrid...salam sejahtera...wassalam.wr.wb

    ReplyDelete
  2. assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuhu...

    Terima kasih Tuan Guru telah memberi ruang untuk bertanya..

    minta ampun ma'af sblm nya...

    ya saya ingin tahu , apakah saya tergolong kepada apa yg di maksudkan di atas..?

    mohon bimbingan

    ReplyDelete